Software help archive

A read-only archive of old serato.com help threads.

New corrupt files?..

Product
Scratch Live
Version
2.5.0
Hardware
Rane SL1
Computer
Mac
OS
Platform
-
Mix Master Sage 5:38 PM - 14 May, 2014
I spent a lot of time going through and deleting all my corrupt files. Then today a few more poped up. How is that possible if all tracks were scaned & analyzed?? I did change some id3 tags but thats it.
Rane, Support
Zach S 5:52 PM - 14 May, 2014
Hey Sage,

My guess is you didn't analyze all of your music the first time through.
Know that just clicking the analyze files tab won't always analyze all the files it needs to.
Know that you can force SSL to analyze all your music by holding down the ctrl key and pressing the analyze files tab.
Mix Master Sage 6:25 PM - 14 May, 2014
Ok. I'll try that & get back to you.
DJ SEVEN SIX 12:53 AM - 22 September, 2014
Okay I'm having a similar problem so I'll post here. I've been using Serato for a year now and it's great! Except for one thing....just in the past week something strange has been happening and if I don't get this fixed soon my entire library is going to be ruined. I have analyzed my entire library beforehand so I know that's not it. Also, I'm buying ALL of my music from Beatport and other sources that are legit. I know for a fact that my newly purchased files are getting ruined somehow because I've been checking them and marking them using the colored dots. Then I play them a few days later and there are spots in the song that sound like a LOUD STATIC on a TV. Mind you these tracks aren't even being marked as corrupted by Serato. I'm really confused on why this is happening all of a sudden. Not good since I play two gigs every weekend. I'm really pissed off about now. Someone please help me out.
dirkonincx 7:29 AM - 19 November, 2014
Dear Friends,

Is the a way to delete all corrupted files at once?


Beste Vrienden,



Ik heb een aantal files op mijn harde schijf en in mijn crates staan die niet conform zijn.

De beschadigde bestanden worden aangeduidt met een vonkje icoon (status icons, handleiding pag 27).
De omschrijving van verschillende soorten beschadigingen is te vinden op pag 40 van de handleiding.

Om een bestand te wissen terwijl in Scratch Live, gebruik CTRL-SHIFT-DEL, dit zal het bestand naar de recycle bin sturen.
Om bestanden te kunnen wissen mag het 'Protect Library' vakje, in setup niet ingesteld zijn.

Voor zover ik weet, bestaat er geen procedure om alle beschadigde bestanden in een keer uit te wissen.
Het zou misschien nuttig zijn om de vraag op het forum te stellen.

Kent er iemand een manier op deze te groeperen en in een keer te verwijderen ipv stuk voor stuk.



Alvast bedankt











DirkOnincx add your Comment
gfella 4:44 PM - 19 November, 2014
Quote:


Beste Vrienden,



Ik heb een aantal files op mijn harde schijf en in mijn crates staan die niet conform zijn.

De beschadigde bestanden worden aangeduidt met een vonkje icoon (status icons, handleiding pag 27).
De omschrijving van verschillende soorten beschadigingen is te vinden op pag 40 van de handleiding.

Om een bestand te wissen terwijl in Scratch Live, gebruik CTRL-SHIFT-DEL, dit zal het bestand naar de recycle bin sturen.
Om bestanden te kunnen wissen mag het 'Protect Library' vakje, in setup niet ingesteld zijn.

Voor zover ik weet, bestaat er geen procedure om alle beschadigde bestanden in een keer uit te wissen.
Het zou misschien nuttig zijn om de vraag op het forum te stellen.

Kent er iemand een manier op deze te groeperen en in een keer te verwijderen ipv stuk voor stuk.



Alvast bedankt











DirkOnincx add your Comment


Nee, is niet mogelijk.
Je moet naar de ALL crate gaan en dan zoeken naar de corrupte bestanden en deze dan verwijderen.
gfella 4:47 PM - 19 November, 2014
@DirkOnincx

Please next message in english so other members can understand what your writing and for faster help.
jerrard89 12:28 PM - 1 February, 2015
Quote:
Dear Friends,

Is the a way to delete all corrupted files at once?


Beste Vrienden,



Ik heb een aantal files op mijn harde schijf en in mijn crates staan die niet conform zijn.

De beschadigde bestanden worden aangeduidt met een vonkje icoon (status icons, handleiding pag 27).
De omschrijving van verschillende soorten beschadigingen is te vinden op pag 40 van de handleiding.

Om een bestand te wissen terwijl in Scratch Live, gebruik CTRL-SHIFT-DEL, dit zal het bestand naar de recycle bin sturen.
Om bestanden te kunnen wissen mag het 'Protect Library' vakje, in setup niet ingesteld zijn.

Voor zover ik weet, bestaat er geen procedure om alle beschadigde bestanden in een keer uit te wissen.
Het zou misschien nuttig zijn om de vraag op het forum te stellen.

Kent er iemand een manier op deze te groeperen en in een keer te verwijderen ipv stuk voor stuk.



Alvast bedankt











DirkOnincx add your Comment


Ohh sorry! I cannot read.